SÅ HÄR JOBBAR VI

SÅ HÄR JOBBAR VI

Oavsett omfattning och form för evenemanget och upplevelsen utgår vi alltid ifrån dig och din vision. För att skapa kundunika upplevelser som levandegör just din vision använder vi på Experianza oss av följande tillvägagångssätt:

1) Behovsanalysen

Vad är syftet med evenemanget? Vårda personal, kunder, varumärken, sprida ett budskap, uppmärksamma en händelse – ett jubileum, produktlansering, årsmöte eller sälja biljetter?

Förväntningar på underhållningen? Vilken funktion ska den fylla? Hur ska publiken/gästerna beröras/påverkas genom underhållningen? Vilken känsla ska de ha när de lämnar evenemanget? Vad är din bild av underhållningen? Vad har det varit för underhållning vid tidigare, liknande evenemang? Vilka är erfarenheterna?

 

2) Förutsättningar

Var och när ska evenemanget äga rum? I vilken stad och i vilken lokal? Vilket datum, tidpunkt under dagen och i vilken omfattning?

Hur skall evenemanget genomföras? Är det sittande, stående, minglande publik? Hur kommer eventuella bord att vara placerade? Serveras mat & dryck tex tre-rätters middag eller buffé? Finns scen på plats, hur stor? Tekniska förutsättningar – ljud, ljus, tekniker? Förutsättningar för rigg och soundcheck, genomdrag?

Vilka är deltagarna? Ålder, kön, utbildning, yrkesgrupp, fördelning män/kvinnor, nationalitet? Hur många personer blir det totalt?

Budget? Vad finns det för budgetramar att ta hänsyn till?

 

3) Offert

Med utgångspunkt från behovsanalysen och förutsättningarna tar vi fram en offert med förslag på genomförande. I offerten ingår ett totalpris för hela aktiviteten.

 

4) Genomförande

Vi deltar som producent under hela genomförandet; från inlastning av teknik, riggning, soundcheck, genomdrag med mera tills stängning efter att alla gäster gått hem. Via det körschema, som vi tagit fram tillsammans, styr vi de händelser som ingår i evenemanget. Vi koordinerar och stämmer av programpunkter så att exempelvis mat, tal och underhållning genomförs enligt plan.

 

5) Uppföljning

Efter genomförandet gör vi alltid en uppföljning för att stämma av att du som vår kund är nöjd med processen och genomförandet.

 

Foto: David Bicho